B. Gröhling: Zrušenie povinnej angličtiny je chyba, školy potrebujú voľné hodiny

Návrh na zrušenie povinnej angličtiny je podľa poslanca NR SR a tímlídra strany Sloboda a Solidarita pre školstvo Branislava Gröhlinga hrubou chybou ministerky školstva Martiny Lubyovej. Povinná angličtina musí byť zachovaná a školy by mali navyše poskytovať ďalšie jazyky ako voliteľné predmety.

Štandardný obrázok článku
Povinná angličtina sa zaviedla z logického dôvodu – aby naši žiaci dobre ovládali najrozšírenejší jazyk vo svete. „Keď sa povinná angličtina zruší, môže sa stať, že žiak sa bude učiť na základnej škole nemčinu a na strednej škole angličtinu a v konečnom dôsledku nebude na dobrej úrovni ovládať ani jeden cudzí jazyk,“ povedal poslanec Gröhling.
Podľa jeho slov v praxi je angličtina najžiadanejším cudzím jazykom aj na Slovensku. „V inzerátoch na profesia.sk žiada angličtinu 40 percent inzerentov. Nemčinu žiada 10 percent a ovládanie zvyšných jazykov je podmienkou v menej ako jednom percente pracovných ponúk.“ Riešením je podľa Gröhlinga ponechať povinnú angličtinu a dať školám k dispozícii viac voľných hodín, ktoré môžu využiť na poskytovanie voliteľných predmetov. To znamená aj na hodiny ďalšieho cudzieho jazyka pre žiakov, ktorí budú mať oň záujem.
 
Ministerka Lubyová sa pre zrušenie povinnej angličtiny rozhodla vraj preto, lebo na školách chýbajú angličtinári. „Lenže na školách chýbajú aj učitelia informatiky alebo fyziky či chémie. Situáciu predsa nevyriešime rušením povinných predmetov. To by bolo absurdné,“ tvrdí Branislav Gröhling, ktorého doplnil predseda SaS Richard Sulík: „Navrhujeme adekvátne ohodnotenie kvalitných a fundovaných učiteľov. V komerčnej sfére zarába človek perfektne hovoriaci cudzím jazykom lepšie ako väčšina pedagógov, nečudo teda, že radšej si prácu hľadajú inde. To by sa malo zmeniť.“ 
Okrem toho rezort školstva musí podľa SaS zapracovať aj na kvalite výučby jazyka. „Ministerstvo sa musí snažiť, aby cudzie jazyky učili kvalifikovaní učitelia, aby boli dobre pripravení na vysokých školách a oboznámení s novými učebnými metódami. Aj v tejto oblasti má naše školstvo veľké medzery,“ uzavrel Gröhling.
Neexistujú žiadne obrázky
Neexistujú žiadne videá