Je nutné investovať do bezpečnosti na železniciach

Štandardný obrázok článku
Ďalšia zrážka osobného vlaku s kamiónom, tentoraz na Kysuciach, nám všetkým a najmä vláde odkazuje, ako trestuhodne sú zanedbané bezpečnostné systémy, ktoré preventívne zabránia havarijným situáciám na železničných priecestiach. Vo svetle havárií, horiacich rušňov, rozbitých vlakov a staníc sa vládou toľko ospevované vlaky zadarmo javia ako číry populistický nezmysel. Strana Sloboda a Solidarita (SaS) je jediná, ktorá to otvorene hovorí.

„Vlaky zadarmo treba nahradiť systémom zliav pre dôchodcov, študentov a ťažko zdravotne postihnuté osoby. Keď sme pri ťažko zdravotne postihnutých osobách a penzistoch, tak nejde len o zľavy, ale aj o to, aby mohli do vlakov pohodlne a bezpečne nastupovať,“ tvrdí poslanec NR SR za SaS a tímlíder strany pre dopravu Miroslav Ivan.

Z toho dôvodu je nutné podľa M. Ivana investovať okrem bezpečnosti na železniciach aj do modernizácie staníc. „Investície do železničnej infraštruktúry sú súčasne so zvyšovaním prepravných rýchlostí povinnosťou štátu ako jej vlastníka. O komfort pasažierov vo vlakoch sa postará konkurencia, ktorej treba železnice otvoriť a nie ju z nej vyháňať, čo robí táto vláda,“ dodáva M. Ivan.

Strana SaS má jasnú predstavu, čo robiť, aby slovenské železnice a preprava na nich zodpovedali požiadavkám 21. storočia, čo sa týka pohodlnosti pasažierov, prepravnej rýchlosti a bezpečnosti.

Liberáli zároveň žiadajú, aby sa železnice stali efektívnou a ekologicky prijateľnou alternatívou cestnej preprave a rovnako aj dobrým zamestnávateľom. Až vtedy, keď sa dostanú na vyšší modernizačný stupeň, možno hovoriť, či a pre koho majú byť zadarmo.

Neexistujú žiadne obrázky
Neexistujú žiadne videá