Podpriemerné výsledky žiakov v testoch PISA sú vizitkou pôsobenia Smeru a SNS v školstve

Štandardný obrázok článku

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /website/sas.sk/pages/components/tabs/tabs.php on line 29
Slovenskí žiaci vo všetkých sledovaných oblastiach opäť zaostávajú za priemerom krajín OECD. V čitateľskej a prírodovednej gramotnosti nás dokonca predbehla Ukrajina či Bielorusko. Poslanec NR SR za stranu Sloboda a Solidarita (SaS) a tímlíder strany pre školstvo Branislav Gröhling to označuje za výsledok práce Smeru a SNS v školstve.

Čitateľská gramotnosť bola hlavnou sledovanou oblasťou. Tá podľa Gröhlinga robí našim žiakom dlhodobo najväčšie. Skoro tretina žiakov je v rizikovej skupine a má vážne nedostatky v čítaní s porozumením. „Ministerstvo školstva vyhlásilo rok 2016 za rok čitateľskej gramotnosti, ale neurobilo v tejto oblasti nič. Schopnosť čítať s porozumením a kriticky overovať informácie je v dnešnej dobe hoaxov a dezinformácií nevyhnutná,“ hovorí Gröhling.

Testy podľa SaS opäť potvrdili, že Slovensko má jeden z najväčších rozdielov medzi žiakmi z chudobných a bohatých rodín. Rozdiel medzi najslabšími a najlepšími 15-ročnými žiakmi predstavuje až 4 roky v školstve. Chudobný študent má šancu iba 1 ku 8, aby sa dostal na podobnú školu ako jeho rovesníci.

Podľa Gröhlinga je jasné, že v tejto oblasti chýbajú jasné riešenia. „Je potrebné otvoriť trh s učebnicami, dostať na školy so žiakmi zo sociálne slabého prostredia asistentov a potrebný personál. Tiež pomôže finančne podporiť na školách mimoškolskú činnosť a prácu so žiakmi aj po vyučovaní. Iba tak vieme vytrhnúť žiakov z cyklu chudoby,“ hovorí poslanec NR SR.

Správa PISA tiež zistila, že rozdiely vo výsledkoch dievčatách a chlapcov sa zmiernili, ale iba preto, že výsledky dievčat sa zhoršili a že žiaci vedia identifikovať šikanu, ale nereagujú na ňu úplne dostatočne.

„SNS pri svojom nástupe sľubovala najväčšiu reformu školstva. Namiesto toho sa rok a pol pod ministrom Plavčanom reforma iba tvorila, aby ju potom ministerka Lubyová hodila do koša. Školstvo je odvtedy nečinné, prešľapuje na mieste a to sa odráža aj na výsledkoch žiakov,“ uzavrel tímlíder SaS pre školstvo Branislav Gröhling.

Neexistujú žiadne obrázky
Neexistujú žiadne videá